Forus & Gausel IL er et fleridrettslag og er organisert med et Hovedstyre og idrettsutvalg for hver idrett. I tillegg har vi ansatte som er med og driver idrettslaget.
Hovedstyret er valgt av årsmøtet og er øverste myndighet i FGI utenom årsmøtene.
I hovedstyret sitter det engasjerte medlemmer av FGI og alle idretter er representert gjennom leder for hvert idrettsutvalg.
Hovedstyret er ansvarlig for driften, økonomi, HMS, overordnet sportslig ansvar for hele idrettslaget, personalansvar og klubbutvikling for hele idrettslaget. Årsmøtet gir føringer på hva hovedstyret skal jobbe med gjennom Handlingsplan og budsjett.
Du finner oversikt over medlemmer og kontaktinfo til hovedstyret her
Hver idrett har et idrettsutvalg. Medlemmene i idrettsutvalgene velges av årsmøtet og er engasjerte medlemmer av FGI fra den enkelte idretten. Lederne for hvert idrettsutvalg velges også som medlem av Hovedstyret.
Idrettsutvalgene er ansvarlig for den sportslige aktiviteten i sin idrett. Alt fra lagene, treningstider, fellesturneringer og annen idrettsaktivitet styres av idrettsutvalgene.
Du kan finne oversikt over medlemmer i idrettsutvalgene og kontaktinformasjon under.
Fotballutvalget Håndballutvalget Basketutvalget
Det er mye som skal ordnes og fikses i et idrettslag. I FGI har vi tre ansatte i administrasjonen som har forskjellige ansvarsområder i driften av idrettslaget.
Morten og Jarle er ansatt i fulle stillinger, og Adam jobber deltid. Administrasjonen sørger for at det meste av den daglige driften er på plass, slik at idretten og de frivillige kan fokusere mest på det sportslige tilbudet
Adam er daglig leder og har jobbet i FGI i forskjellige roller siden 2016. I februar 2025 tok han over som daglig leder i Idrettslaget. Adam er en ekte Forusgutt, oppvokst kun et steinkast fra Knudamyrå. Han har spilt barne- og ungdomsfotball i FGI, og spiller nå for 3. divisjonslaget Brodd. Fra 2022 til 2025 har han vært trener for klubbens A-lag i fotball. Adam begynte å jobbe som instruktør på FFO i FGI og tok etter hvert over som FFO-leder.
Han har ansvar for klubbutvikling, drift, sponsorarbeid, økonomi og personalansvar for de øvrige ansatte i klubben. Hovedstyret er Adams arbeidsgiver og han deltar på alle møter i hovedstyret.
Jarle er fra Bergen, men har vært i FGI siden 2005. Han startet da som trener for Gutter 99 i fotball. Det kullet fulgte han til de var 16 år, og var etter det med i trenerapparatet til A-laget. I 2015 ble Jarle ansatt i FGI som markeds- og sponsoransvarlig. Senere har han fått flere oppgaver og rollen har endret seg.
Nå har Jarle ansvar for alt av utstyr for hele idrettslaget, fellesturneringer vi reiser på, FGI-cup og er driftsansvarlig på klubbhuset. Jarle er ansvarlig for alle systemer FGI benytter i de forskjellige idrettene, alt fra FIKS, Turneringsadmin, Spond og slikt. Han er også ansvarlig for politiattest i Idrettslaget og bidrar administrativt rundt FFO.